300多個口語化的短語和句子

a bunch of 一群 一堆
a piece of shit 一拋屎
a stream of abuse 一頓罵
a tough man 難對付的人
aint = aren’t
album 歌曲專集
an awesome big promise 很大的諾言
are you going to the movies? 你打算去看電影嗎?
are you mad? 你生氣拉?
asshole 屁眼
awesome 另人敬畏的

back off 讓開!
badass 壞蛋
bah bye 再見
be good 聽話
be off 走開
be pissed off 被惹惱 I've been pissed.(I've been pissed off) 我被若惱了。
be quick 快!
be quiet 安靜
belly button 肚臍眼
bite me 狠我把。(用得意的語氣)
black folks = nigger 黑人 ,用black people 也行
blue 色情
brb , be right back 馬上回來
bullshit. 胡說
butt, ass 屁股

can you handle this? 你行嗎?
can’t take it 招架不住,受不了
cause ,because, cuz 因為
cell phone 手機
chatroom 聊天室 ,不是chatting room啊
come on 快,來嘛~~,別那樣了,
computer freak 非常喜歡電腦得人,精通電腦得人
cool 酷
crap up 廢話(im craping up)我在廢話
cut the crap 別廢話
cute 可愛(美國人不長說“帥(handsome)" 用CUTE代替)可以說 a handsome car.
cutie 可愛的人

damn 媽的,倒楣!
damn it 他XX的
did I make myself clear? 我是否使你明白拉?
did I make myself crystal clear? 比上邊的口氣重
do I know you? = do I have the pleasure of knowing you? 我認識你嗎?
do me a favour 幫幫忙
do you do weed? = do you smoke 吸煙嗎?
don’t be like a kid 別向小孩一樣
don’t be mean about that 別太沒意思了啊
don’t be so sure about that 別太肯定
don’t be so sure about yourself 別太自信!
don’t bother 別去麻煩!
don’t fool me 別耍我
don’t get funny with me 別無理
don’t get it 不明白
don’t get smart with me 別耍花樣
don’t know what you are talking about 不知道你在說什麼
don’t lie to me 別給我說謊
dumb ass = stupid = 笨蛋

evil 特別壞的。evil man 壞人
exactly 非常對!正是!

fag = gay 同性戀的人
faggot = stupid = fag
faggot 笨蛋。同性戀
fine 好。有時表示不滿。 你可以!
freak =weird 怪的。
freaky boy 怪男孩
funny shit 有趣的東西
funny 有趣的

gal = girl
gay 同性戀(男) 有的美國男孩不喜歡與同性的人聊。
geeze 天呀!
get a flat tyre 車輪跑氣
get beat up 挨了一頓打,被打了
get high 過癮的感覺
get into such a mess 這麼不幸(指遇到了困難的事)
get it? 明白了嗎?
get me wrong 你冤枉了我!
get on it! 去做。。。把
give it a shot. give it a go. 試一是
go ahead 可以
go to bed! 滾開!
gonna going to 的省寫。 不是 went to 的啊!
gosh = god 上帝呀!我的天呀!!!
got disconnected 掉線拉!
got it! 明白了!
got kicked 被踢拉!
got power outage 停電拉!
gotcha! = got you 抓住你拉!難住你拉!
gotta go do something 要去幹某事拉
gotta go 我得走拉!
grow up 別向小孩一樣
guess what 猜怎麼了?
guy = boy

hang out with 與...出去玩
hang out 出外玩兒
hell yeah! 可不是!太對拉!
hip hop , rock, rap,pop, 說唱,搖滾,說唱,流行歌
hobby 愛好
hold on 等會兒
hold the(your) breath 等等(是讓你先閉嘴的意思)
homo (一種生理活動) =(一種生理活動)ing homo 同性戀混
homo sexual 同性戀的
homo 同性戀的
hook up hook up the mic 插上麥克風
hook up some tickets for somebody 給....免費準備一些票.
how are you doing (or: how you doiin) 你好。
how in the world can he do it to me 他怎麼能這樣對我呢!
how’s your day 今天怎麼樣?
huh??? 什麼?(單獨用的)
hurry up 快!
hurry 快!

I can’t believe it 不感相信
I do whatever I like 我幹我想幹的
I don’t give a shit! 我不在乎
I have no clue,I don’t know,I have no Idea 不知道
I have to think about it 我得考慮
I knew it 我料到拉!我就知道!
I made it. I did it 我成功拉
I read your mind 我就知道你要說什麼
idiot 傻蛋
I’m crazy about her/him 她使我瘋狂。表示你喜歡她。
I’m done 我完拉! 或。作某事做完拉
I’m into you. 我喜歡你
I’m into.... 我喜歡。。。 對。。。趕興趣
I’m just playing!=just kidding 開玩笑的
I’m pretty mad at you 你真讓我生氣!
I’m scared 我怕拉
incompetent loser 無能的笨蛋
it depends 那要看看了。
its not working! 不管用呀!
its up to you 看你了
I've got a favour for you to do 要你幫個忙

jackass 蠢貨
jesus 天呀!
just chilling(just chillin') 休息 (用於回答或解釋)

kick your ass 揍你。踢你的屁股。
kick 踢
kiddo 小孩兒
kind of (kinda) sort of (sorta) 有點兒!
kiss my ass 表示看不起你 , 吻我的屁股

laptop 筆記本電腦
lmaf , laugh my ass off 非常可笑
lol 大笑 = laugh out loud
look! = hey 嘿!
loser 笨蛋

mad at= angry with
mad dog 瘋狗。一般指人
mall 超市 = supermarket
mind your own business 別管閒事
moron 笨蛋
mother (一種生理活動)er 連媽都(一種生理活動)的人
my treat 我請客

native american 純美國人
no offence(no offense) 別生氣 ,(用於事先緊告)
none of your business 沒你的事;別管閒事

oh yeah? 表示懷疑。。。。是麼?
okie dokie , oky doky = ok
oops 哎幼

pain in the ass 著急
pants 褲子
pic 照片
pimp 惡棍。
piss off 滾!
pretty 漂亮,(指人和物) pretty girl. pretty flowers
prick , dick , cock 罵人的。意思是,幾吧
punk 廢物
pussy 逼

retard 聽起來象煙鬼的人
ridiculous 可笑的(貶義詞)
right on = right 對!

she is fine. 她很好看
she is fine. 她身體很好,或人品不錯
she makes me sick 她使我噁心
she's real cute 她真的很可愛,,與really cute 不一樣
shit 拉屎
shit 屎 ,廢話n
shitty day 倒楣的一天。
shoot 說吧
show 節目
shut up . shut the hell up , shut the (一種生理活動) up. 閉嘴
sit back 別管閒事兒
smart 聰明。不用clever
so long 一般不用它。。。意思是:再見
so so 一般
so what 那又怎樣??那又如何??
so 那麼,那,所以
son of a ***** *子養的
stupid 笨蛋
suck up to somebody 拍馬屁
suck 噁心(動詞) you suck! 你噁心!爛

take drug = do drug 吸毒
tell you what 。。。 我給你說啊。。。。
that isn’t funny 不可笑, 不怪
that makes me feel sleepy 那東西讓我想睡覺。
that works 那樣可以
that’s a little strong 有點重了。
that’s your problem 那時你的事,是你自己的問題
the other day 前幾天
try me. 你試試。(A: I'll kill you B: try me) A:我殺了你。B:你試試.

wanna want to 和 wanted to 的省寫
watch it! 注意!
watch your language! 注意你的語言!
weird 怪的
what about it 。。。。怎麼樣?
what are you into?(what you into) 你對什麼感興趣?
what are you up to(what you up to) 最近怎麼樣
what does that mean? 什麼意思?
what the (一種生理活動) ,what the hell , what the hack, (wtf ) 真他XX的!
what’s up 什麼事? 或是: 你好
what’s your asl? 你的,年齡,性別,地點? (聊天用的)
what’s your connection 問你是用56K上網還是用寬頻
what’s your problem? 你怎麼了你?(用於指責)
where are you located? 你在哪?
white folks 白人 , 用white people 也行
who knows , god knows 誰知道呢!
whole bunch of 一大群。一大堆

you ain’t nothing 你什麼也不是
you are scared 你怕拉
you are so mean 你太沒意思拉
you are such a sweetie 你真是個甜心兒
you are sweet 你真好
you don’t have to say nothing 不需要說什麼
you have a nice attitude huh 你架子擺的不錯呀
you know what I’m saying? 明白我說的嗎?
you know what? 你知道嗎?
you wanna fight? 想吵架?

zip it 閉嘴
arrow
arrow
    全站熱搜

    zerosmall 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()